UEF digitalizáció
HATÉKONYSÁGNÖVELÉS DIGITALIZÁCIÓVAL
Feladat
Iparág
Év
búvár digitalizált adatai
digitális búvár igazolvány
működési költségmegtakarítás
időmegtakarítás
a kártyanyomtatás folyamatában
alkalmazás értékelés
Alkalmazott technológiák
Challenge
A UEF oktatási folyamatának kulcsfontosságú momentuma a képzésen résztvevők felhasználói adatainak, igazolványainak, valamint a képzési előfeltételek kezelése, mely a projekt indulásakor 100%-ban papíralapú volt. A manuális működés számos hibát eredményezett, illetve anyagi károkat is okozott a szövetségnek. További kihívást jelentett számunkra, hogy olyan megoldást dolgozzunk ki, mely működésével csökkenti az irodai dolgozók leterheltségét is.
Feladat
A UEF azzal keresett meg bennünket, hogy digitalizáljuk számukra a búvárigazolványok megszerzésének és adminisztrációjának folyamatát, valamint az igazolványok dokumentációját. Dolgozzunk ki egy olyan megoldást, amely garantálja a szakmai feltételek teljesülését és a megfelelőséget, hibamentes működést eredményez, valamint jelentős mértékben csökkenti az irodai dolgozók leterheltségét és a szövetség kintlevőségeit. A projekt előkészítő beszélgetések során – digitális transzformációs tanácsadás keretében – együtt sikerült további fájdalompontokat azonosítanunk. Így folyamatosan fejlesztjük a UEF számára azokat a megoldásokat, melyekkel egyidejűleg erősíthetjük a márkát és további versenyelőnyre tehetnek szert.
Megoldás
A digitális transzformációs projekt során több mérföldkövet határoztunk meg, elsőként az online búvár- és igazolvány nyilvántartást fejlesztettük le. Mivel az oktatók ebbe a rendszerbe regisztrálnak, így az adattisztítást, a validációt és az irodai dolgozók leterheltségét (mivel ez a feladat az oktatókra hárult, immár digitálisan) egy lépésben csökkentettük. A rendszer online bármikor és bárhonnan elérhető, tehát az irodától és az irodai nyitvatartástól való függés is megszűnt. A digitális adatkezelésnek köszönhetően olyan statisztikák és kimutatások állnak rendelkezésre melyek lehetővé teszik az adatalapú döntéshozatalt a szervezet szintjén. A digitalizált folyamatok megkövetelik a képzési / búvárszakmai feltételek teljesülését, illetve aktív, naplózott jognyilatkozattételt biztosítanak az adatkezelésről és az igazolványokkal kapcsolatos megfelelőségekről. A korábban papír alapon működő folyamatok automatizálva lettek, így pl. a megújítandó igazolványokkal kapcsolatos értesítési és tiltási folyamatok, az éves tagdíj vagy a regisztrációs díj megfizetésének kényszerítése – mely automatikusan biztosítja, hogy csak azok használhassák a rendszert, akik ezeknek a feltételeknek eleget tesznek.
A paperless megoldás fejlesztésen túl, az azonosított fájdalompontok alapján olyan további megoldásokat ajánlottunk, melyek nem direkt módon, de mégis hatékonyan támogatják az értékesítési célokat. A fejlesztések nem csak technikailag, de üzleti és kommunikációs szempontból is számos újdonságot hoztak a búvárszövetség számára és növelik annak presztízsét.
Digitális merülésszám igazolvány
Az eddigi 8 igazolványt 20 csodálatosan szép illusztrációval ellátott igazolvány váltotta fel, mely a közösségi platformokon is megosztható, ezzel támogatva a szervezet külső kommunikációs céljait.
Specialitás igazolvány
A dinamikusan példányosuló igazolvány családdal nem titkolt célunk volt, hogy hangot adjunk az ember – élőlény kapcsolat fontosságának, illetve a környezetvédelem iránti elkötelezettségünknek.
A 2021 óta tartó folyamatos együttműködés keretében eddig a UEF mobil applikációt és egy oktatói CRM modult fejlesztettünk le, valamint 17 tananyagot digitalizáltunk – így teremtve üzleti értéket a búvárszövetség számára.
FELADATAINK
- Felmérés: folyamatok, adatelemek és adatminőség feltérképezése
- Tervezés: üzleti folyamatok, customer journey és csatornák definiálása
- Informatikai / architekturális tervezés: rendszerkomponensek, adattárolás, információbiztonság
- CX design: felhasználói felület tervezés, mock up, Scope véglegesítés
- Megvalósítás:
• Háttérrendszer (Microsoft .NET, MSSQL)
• Oktatói – és búvár webes felület (mindkettő Angular, JavaScript)
• Búvár mobil alkalmazások (Android-Kotlin, iOS-Swift)
• Műszaki dokumentáció, felhasználói kézikönyv - Tesztelés
- Élesítés:
• Oktatás (irodai felhasználók, búvároktatók)
• Produkcióba állítás, migráció - Üzemeltetés:
• Éles üzemi szoftver-hardverkörnyezet biztosítása
• Üzemeltetési támogatás (SLA mentén) - Folyamatos továbbfejlesztés (terméktámogatás):
• További backlog elemek azonosítása, priorizálás
• Felhasználói visszajelzések gyűjtése
• Konkurencia elemzés
„A 4D Softtal közös munka során vált világossá számunkra, hogy a digitalizációval nem csak költséget csökkenthetünk, hanem márkaerősítő fejlesztéseket is megvalósíthatunk egy beruházás keretében. A tanácsaik alapján többszörös hatékonysággal tudtuk felhasználni a folyamatfejlesztésre szánt erőforrásainkat.”
(Nagy Sándor – ügyvezető igazgató)
Lépjen be velünk a jövőálló digitális megoldások világába!
Örömmel válaszolunk kérdéseire és megmutatjuk,
hogyan maximalizálhatja vállalkozása teljesítményét digitális eszközökkel.