Telekom ÜIF
NAGYVÁLLALATI MICROSERVICE MEGOLDÁS FEJLESZTÉS


Feladat
Iparág
Év
Alkalmazott technológiák
A Telekom monolitikus Üzletkereső és időpontfoglaló rendszerének kiváltását többek között a technológia zártsága és a továbbfejlesztés költségessége tették indokolttá.

Feladat és megoldás
A projekt keretében egy meglévő monolitikus rendszert kellett egy microservicearchitektúrára épülő, korszerű és rugalmas megoldással kiváltani úgy, hogy az megfeleljen a Deutsche Telekom által támasztott kritériumoknak és architekturálisszabványoknak; illetve képes legyen háttérrendszerként információt szolgáltatni a végfelhasználói portál felületek felé.
Külön kihívást jelentett számunkra, hogy a meglévő rendszer funkcióiról, működéséről és külső rendszerkapcsolatairól nem állt rendelkezésünkre dokumentáció, ezért a projekt első lépéseként egy megvalósítási koncepciót készítettünk, amely részletezte a leendő rendszer komponenseit, azok működését, belső és külső kapcsolatait.
A megoldással kapcsolatban további elvárás volt, hogy a meglévő monolitikus megoldás két fő funkcióját, az üzletek nyilvántartását és kereshetőségét, valamint az üzletekbe történő időpontfoglalást egy lépésben váltsa ki, viszont ezek a funkciók a későbbiekben önállóan továbbfejleszthető komponensekként valósuljanak meg. A megoldás részeként egy adminisztratív portál is épült az adatok kezelésére, karbantartására.
Az egy lépésben történő kiváltás igénye miatt a projektet lineáris (waterfall) fejlesztési módszertannal valósítottuk meg. A megvalósítás során a megoldást komponensekre bontottuk és komponensenként külön végeztük el a tervezést, fejlesztést, tesztelést. Ezáltal párhuzamosítani tudtuk a megoldási csapat által végzett feladatokat.A fejlesztéssel párhuzamosan tesztelő kollégáink megtervezték a tesztelés folyamatát, összegyűjtötték és dokumentálták a végrehajtandó teszteseteket.
A megoldás komplexitása miatt elkerülhetetlen volt egy automatikus API tesztelő eszköz létrehozása a regressziós tesztek végrehajtásához.
Feladataink és használt kompetenciák

- Üzleti elemzés az előzetes megoldási koncepció kidolgozására
- Microservice architektúra tervezés: A rendszer maga is több különálló, lazán kapcsolt szolgáltatásból épül fel
- Admin frontend fejlesztés a Telekom BO portál környezetében
- Adatbázis migráció a legacy megoldás időpont foglalásainak áttöltésére
- BE komponensek fejlesztése, szinkron (REST) és aszinkron (Kafka) kapcsolatok kialakítása
- Teljes automata tesztelés a backend komponensekre, manuális tesztek a frontendre
Előnyök
Az új Üzletkereső és időpontfoglaló rendszernek számos előnye van: illeszkedik az új microservice architektúrába, teljes mértékben dokumentált és lehetőséget biztosít a továbbfejlesztésre. Ezen kívül bővült a funkciók listája is, a rendszer például képes az üzlet adatok importjára / exportjára, a forgalmi adatok exportjára, illetve időpontfoglalási riportok készítésére.
Az új rendszerre épülő új portálfunkciókkal – például a Telekom fiók belépett felhasználói látják, hogy melyik üzletben mikor van foglalt időpontjuk – kézzelfogható üzleti előnyt teremtettünk a Magyar Telekom számára.

„A 4DSofttal való együttműködésünk több évre nyúlik vissza. Tapasztalatuk és tudásuk, üzleti fókuszú gondolkodással és professzionalizmussal párosul. A csapat által szállított megoldások kiemelkedő minőségűek és mindig az aktuális üzleti igényeinkhez igazodnak. A 4DSoft szakértői nem csupán technikai támogatást nyújtanak, hanem valódi stratégiai partnerek, akik lehetővé teszik az innovatív és hatékony megoldások kialakítását.„
(Hatvani Attila – Onsite Optimization Product Owner, Magyar Telekom)

Lépjen be velünk a jövőálló digitális megoldások világába!
Örömmel válaszolunk kérdéseire és megmutatjuk,
hogyan maximalizálhatja vállalkozása teljesítményét digitális eszközökkel.