Over 10 years we help companies reach their financial and branding goals. Engitech is a values-driven technology agency dedicated.

Gallery

Contacts

411 University St, Seattle, USA

engitech@oceanthemes.net

+1 -800-456-478-23

NAGYVÁLLALATI MOBIL APPLIKÁCIÓ FEJLESZTÉS

Feladat
Telekom alkalmazás (OneApp)
Iparág
Telekommunikáció – B2B, B2C
Év
2012 – folyamatos fejlesztés
M
user
+ M Ft
pénzügyi tranzakció havonta
%
app penetráció a T ügyfelek körében
+ M
napi rendszerterhelés az autorizációs komponensen
ms
válaszidő átlagosan

Alkalmazott technológiák

A Magyar Telekommal 1998 óta folyamatos az együttműködésünk, az elmúlt 25 évben számos fejlesztési feladaton dolgoztunk együtt, így közreműködtünk a Telekom webshop és a belső ügyviteli rendszerük fejlesztésében is.

Challenge

2011-ben láttuk meg azt az üzleti lehetőséget, amellyel még ugyanabban az évben meg is kerestük a Magyar Telekomot. Egy olyan önkiszolgáló mobil applikáció ötletét mutattuk be nekik, mely három platformon (Android, iOS, Windows) kínál a felhasználók számára rugalmas és korszerű megoldást az ügyintézésére. Mindez akkor egyedülálló volt, hiszen a Deutsche Telekom hálózatában nem volt ilyen applikáció, de a konkurenciát vizsgálva is csak “kezdeményeket” láttunk ilyen komplexitású és ennyire széleskörű felhasználóbázisnak szóló alkalmazásokra.

Feladat

Egy olyan end-to end megoldás szállítása, amely épít a rendelkezésre álló Telekom rendszerekre és figyelembe veszi azok korlátait. Feladatunk igen összetett volt és hazai viszonylatban kiemelkedő nehézségű technológiai kihívások elé állította szakértő kollégáinkat.

Legfontosabb feladataink és a projekt során használt kompetenciáink:

  • üzleti elemzés
  • architektúra tervezés
  • magas- és alacsonyszintű megoldástervezés
  • front-end és back-end implementáció
  • adatbázis migráció
  • manuális – és automatikus tesztelés
  • nagyfokú rendszer integráció kezelése
  • folyamatos monitorozás és teljesítmény optimalizálás
  • L2-L3 üzemeltetési támogatás (7/24)

Megoldás

Egy olyan önkiszolgáló applikáció, amelyben az ügyfelek gyorsan és könnyen – akár két mozdulattal intézhetik ügyeiket. A fejlesztés nem csak az ügyfelek, de a cég számára is számos előnyt hozott, például jelentősen csökkent a számla tartozások és a Telekom back office munkatársaira nehezedő nyomás mértéke. Az alkalmazás folyamatosan kínálja fel a személyre szabott, egy kattintással megvehető kiegészítő szolgáltatásokat – mely pozitív hatással van az értékesítési volumen növelésére is.

A nemzetközi Telekom csoportból Magyarország volt az első, ahol ilyen mobil applikáció készült.
A fejlesztés sikerességét mutatja többek között, hogy a OneApp-et a cég 2018-ban „kiemelten fontos alkalmazás”-nak nyilvánította, illetve fejlesztésünk adta az inspirációt és az alapot a Deutsche Telekom nemzetközi központi alkalmazásához is.

A termékéletciklus első éveiben megoldásainkat vízesés modellben, de 2016-tól 12 fős csapatunk a Magyar Telekom Product Ownerével és Scrum Masterével agilisan együttműködve szállította a fejlesztéseket. Az MVP változaton a visszajelzések alapján rapid fejlesztésekkel dolgoztunk, a funkciókat folyamatosan bővítettük. Kollégáink két (6-7 fős) Scrum csapatban dolgoztak, munkájukat az előkészítés és a végrehajtás szakaszában a PO Team részéről 1-1 solution architect kollégánk támogatta. 

Partnerünk piacvezető mivolta és a Telco szektor piaci sajátosságai olyan impulzív terhelést eredményeztek, melyben az általunk fejlesztett rendszernek néhány nap leforgása alatt több milliós felhasználóbázist kellett hibamentesen, gyorsan és a nemzetközi brandet erősítve kiszolgálnia.

Az applikáció legjelentősebb funkciói: 

  • lakossági- és kisvállalati számla befizetés
  • díjcsomag – és szolgáltatás menedzsment
  • hálózati hiba bejelentés és nyomon követés
  • egyenleg lekérdezés – kiegészítő szolgáltatás vásárlás
  • személyre szabott ajánlatok és perszonalizált értesítések

Csapatunk jelenleg is támogatja az alkalmazás fejlesztését. Architektjeink és háttérrendszeri fejlesztőink a Telekom munkatársaival együtt, kihelyezett megoldócsapatként dolgoznak nap mint nap azon, hogy a több milliós felhasználói bázis számára a Deutsche Telekom által kidolgozott megoldásokat a hazai rendszerképességek, piaci sajátosságok és a Magyar Telekom érdekeinek figyelembevételével valósítsa meg.

“A Magyar Telekom számára elvégzett webshop fejlesztések során főleg a projektvezetőkkel és a solution architektekkel dolgoztam közvetlenül együtt. A csapat mindig tartotta az ígért határidőket, és kiemelkedő minőségben szállították a megoldásokat. Jól felkészült, megbízható szakembereket ismertem meg a 4DSofttal való együttműködés során.”

 

(Bakóné Wéber Eszter Agile coach, Agile Transformation Hub)

Lépjen be velünk a jövőálló digitális megoldások világába!

Örömmel válaszolunk kérdéseire és megmutatjuk,
hogyan maximalizálhatja vállalkozása teljesítményét digitális eszközökkel.

Kapcsolat

Kapcsolat

Contact us

Kapcsolat

Contact us

Contact us

Kapcsolat

Contact us

Contact us

Kapcsolat