Telekom OneApp
NAGYVÁLLALATI MOBIL APPLIKÁCIÓ FEJLESZTÉS
Feladat
Iparág
Év
A Magyar Telekommal 1998 óta folyamatos az együttműködésünk, az elmúlt 25 évben számos fejlesztési feladaton dolgoztunk együtt, így közreműködtünk a Telekom webshop és a belső ügyviteli rendszerük fejlesztésében is.
Challenge
2011-ben láttuk meg azt az üzleti lehetőséget, amellyel még ugyanabban az évben meg is kerestük a Magyar Telekomot. Egy olyan önkiszolgáló mobil applikáció ötletét mutattuk be nekik, mely három platformon (Android, iOS, Windows) kínál a felhasználók számára rugalmas és korszerű megoldást az ügyintézésére. Mindez akkor egyedülálló volt, hiszen a Deutsche Telekom hálózatában nem volt ilyen applikáció, de a konkurenciát vizsgálva is csak “kezdeményeket” láttunk ilyen komplexitású és ennyire széleskörű felhasználóbázisnak szóló alkalmazásokra.
Feladat
Egy olyan end-to end megoldás szállítása, amely épít a rendelkezésre álló Telekom rendszerekre és figyelembe veszi azok korlátait. Feladatunk igen összetett volt és hazai viszonylatban kiemelkedő nehézségű technológiai kihívások elé állította szakértő kollégáinkat.
Legfontosabb feladataink és a projekt során használt kompetenciáink:
- üzleti elemzés
- architektúra tervezés
- magas- és alacsonyszintű megoldástervezés
- front-end és back-end implementáció
- adatbázis migráció
- manuális – és automatikus tesztelés
- nagyfokú rendszer integráció kezelése
- folyamatos monitorozás és teljesítmény optimalizálás
- L2-L3 üzemeltetési támogatás (7/24)
Megoldás
Egy olyan önkiszolgáló applikáció, amelyben az ügyfelek gyorsan és könnyen – akár két mozdulattal intézhetik ügyeiket. A fejlesztés nem csak az ügyfelek, de a cég számára is számos előnyt hozott, például jelentősen csökkent a számla tartozások és a Telekom back office munkatársaira nehezedő nyomás mértéke. Az alkalmazás folyamatosan kínálja fel a személyre szabott, egy kattintással megvehető kiegészítő szolgáltatásokat – mely pozitív hatással van az értékesítési volumen növelésére is.
A nemzetközi Telekom csoportból Magyarország volt az első, ahol ilyen mobil applikáció készült.
A fejlesztés sikerességét mutatja többek között, hogy a OneApp-et a cég 2018-ban „kiemelten fontos alkalmazás”-nak nyilvánította, illetve fejlesztésünk adta az inspirációt és az alapot a Deutsche Telekom nemzetközi központi alkalmazásához is.
A termékéletciklus első éveiben megoldásainkat vízesés modellben, de 2016-tól 12 fős csapatunk a Magyar Telekom Product Ownerével és Scrum Masterével agilisan együttműködve szállította a fejlesztéseket. Az MVP változaton a visszajelzések alapján rapid fejlesztésekkel dolgoztunk, a funkciókat folyamatosan bővítettük. Kollégáink két (6-7 fős) Scrum csapatban dolgoztak, munkájukat az előkészítés és a végrehajtás szakaszában a PO Team részéről 1-1 solution architect kollégánk támogatta.
Partnerünk piacvezető mivolta és a Telco szektor piaci sajátosságai olyan impulzív terhelést eredményeztek, melyben az általunk fejlesztett rendszernek néhány nap leforgása alatt több milliós felhasználóbázist kellett hibamentesen, gyorsan és a nemzetközi brandet erősítve kiszolgálnia.
Az applikáció legjelentősebb funkciói:
- lakossági- és kisvállalati számla befizetés
- díjcsomag – és szolgáltatás menedzsment
- hálózati hiba bejelentés és nyomon követés
- egyenleg lekérdezés – kiegészítő szolgáltatás vásárlás
- személyre szabott ajánlatok és perszonalizált értesítések
Csapatunk jelenleg is támogatja az alkalmazás fejlesztését. Architektjeink és háttérrendszeri fejlesztőink a Telekom munkatársaival együtt, kihelyezett megoldócsapatként dolgoznak nap mint nap azon, hogy a több milliós felhasználói bázis számára a Deutsche Telekom által kidolgozott megoldásokat a hazai rendszerképességek, piaci sajátosságok és a Magyar Telekom érdekeinek figyelembevételével valósítsa meg.
“A Magyar Telekom számára elvégzett webshop fejlesztések során főleg a projektvezetőkkel és a solution architektekkel dolgoztam közvetlenül együtt. A csapat mindig tartotta az ígért határidőket, és kiemelkedő minőségben szállították a megoldásokat. Jól felkészült, megbízható szakembereket ismertem meg a 4DSofttal való együttműködés során.”
(Bakóné Wéber Eszter Agile coach, Agile Transformation Hub)
Lépjen be velünk a jövőálló digitális megoldások világába!
Örömmel válaszolunk kérdéseire és megmutatjuk,
hogyan maximalizálhatja vállalkozása teljesítményét digitális eszközökkel.