Online értékesítési és fizetési megoldás fejlesztés
ONLINE ÉRTÉKESÍTÉSI ÉS FIZETÉSI MEGOLDÁS FEJLESZTÉS
Feladat
Iparág
Év
digitális vásárlás
munkaóra megtakarítás
különböző fizetési mód (virtuális egyenleg, bankkártya, átutalás, készpénz)
hibás tranzakció
nyelvi lokalizáció
Alkalmazott technológiák
Challenge
A 2021 óta tartó folyamatos együttműködésünk során a UEF digitális transzformációját több mérföldkő mentén határoztuk meg, melynek keretében először a termékeket és a kapcsolódó folyamatokat digitalizáltuk. Ezt követően egy olyan megoldás kidolgozására kaptunk megbízást, amely nemcsak könnyű értékesítési folyamatot tesz lehetővé, de a papíralapúnál gyorsabb kiszolgálást és egyszerűbb vásárlási élményt eredményez, csökkenti a szükséges irodai adminisztráció mennyiségét – mindezt hely– és időfüggetlenül. Ez a digitalizációs lépés elengedhetetlen a UEF stratégiai céljainak eléréséhez, a földrajzi terjeszkedésen alapuló skálázott növekedéshez.
Feladat
A UEF digitális B2B digitális termékek vásárlási folyamatának digitalizációja egy összetett, több lépéses folyamat volt, melyben tanácsadói és fejlesztői kompetenciáinkat egyaránt használnunk kellett. Feladatunk egy olyan több aspektust is lefedő, felhasználó barát és költséghatékony digitális megoldás kidolgozása és lefejlesztése volt, mely a digitális fizetési megoldások mellett vásárlás ösztönző elemeket is tartalmaz.
Megoldás
A megoldás kidolgozását az üzleti igények felmérése, valamint a fizetési folyamatok megismerése előzte meg.
- Szükséges fizetési módok azonosítása az üzleti igények és szükségletek mentén
- Készpénzes fizetés
- Banki átutalás
- Eseti – és mentett bankkártyás fizetés
- Prepaid egyenleg feltöltés és fizetés
2. Online fizetési stratégia kidolgozása
- Harmadikfeles szolgáltatók kiválasztása
- Megfelelési kötelmek adaptálása (jog és biztonság)
- MVP és további iterációk megtervezése
- Customer journey tervezés
3. Végrehajtás
- Online vásárlási feltételek megteremtése (árlisták kezelése, kosár- és kedvezmény logikák kidolgozása, számlázási fiókok kezelése)
- Vásárlási ösztönzők elhelyezése a folyamatban
- Megrendelés és számlázás automatizálása
- Fizetési módok teljeskörű kezelése (készpénz, banki átutalás, prepaid egyenleg, eseti- és mentett bankkártyás fizetés)
- Térültetés automatizációja
A 4 hónapig tartó tervezés és fejlesztés során minden fizetési módot maximálisan digitalizáltunk. Továbbá automatizáltuk a számla kiállítás, illetve sztornózás folyamatát, valamint megvalósítottuk a pénzügyi szolgáltatói integrációt – ezzel lehetővé téve az azonnali térültetést. A megoldásnak köszönhetően a vásárlók tetszőleges helyen és időben tudják végrehajtani a vásárlást, a fizetés és számlázás az irodai munkaerő lehető legkisebb közreműködésével történik meg, a folyamatot pedig a NAV és a könyvelés felé történő automatikus jelentés zárja. A fentieknek köszönhetően az emberi hibatényező nullára redukálódott, a digitális értékesítési folyamat pedig az üzleti, földrajzi terjeszkedés mentén tovább skálázható.
A fejlesztés számos előnyt hozott partnerünk számára:
- Nagymértékű költségmegtakarítást eszközöltünk
- Emberi erőforrást szabadítottunk fel
- Versenyelőnyt alakítottunk ki más piaci szereplőkkel szemben
- Nőtt a felhasználók digitális érettsége – melyre a későbbi fejlesztésekben támaszkodni lehet
Az elvégzett fejlesztés a UEF, mint vállalat működésének legtöbb aspektusát egyidejűleg támogatja – kezdve a működési hatékonyság növeléstől, az értékesítés támogatáson keresztül, egészen a márka erősítésig.
„A 4D Softtal közös munka során vált világossá számunkra, hogy a digitalizációval nem csak költséget csökkenthetünk, hanem márkaerősítő fejlesztéseket is megvalósíthatunk egy beruházás keretében. A tanácsaik alapján többszörös hatékonysággal tudtuk felhasználni a folyamatfejlesztésre szánt erőforrásainkat.”
(Nagy Sándor – ügyvezető igazgató)
Lépjen be velünk a jövőálló digitális megoldások világába!
Örömmel válaszolunk kérdéseire és megmutatjuk,
hogyan maximalizálhatja vállalkozása teljesítményét digitális eszközökkel.