Over 10 years we help companies reach their financial and branding goals. Engitech is a values-driven technology agency dedicated.

Gallery

Contacts

411 University St, Seattle, USA

engitech@oceanthemes.net

+1 -800-456-478-23

Digitalizáció

Digitális transzformáció – lemaradsz, ha kimaradsz? 

Az utóbbi évek üzleti világban egyik leggyakrabban használt kifejezése a digitális transzformáció. Ennek ellenére sok hazai vállalat még mindig nem ismerte fel a stratégiai jelentőségét és nem tud, vagy nem akar megfelelő erőforrást fektetni a digitális átalakulással kapcsolatos törekvések megvalósításába. 

De mi ez, egy divatos technológiai trend? Vagy elkerülhetetlen stratégiai irány mely vállalatunk fennmaradásának és versenyképességének egyik alapvető feltétele? És tényleg lemaradnak azok, akik kimaradnak? 

Fontosnak tartjuk, hogy támogassuk a vállalkozásokat a digitális transzformációval kapcsolatos döntéseikben, így mostani két részes blog sorozatunkban a témával kapcsolatos hátrányokat és előnyöket járjuk körbe, gyakorlati tippeket adva az induláshoz.  

Ma megnézzük azt, hogy miért kritikus fontosságú a digitális transzformáció és milyen következményekkel járnak a későn meghozott döntések / jár a halogatás. 

Mi az a digitális transzformáció?

A digitális transzformáció egy átfogó folyamat, amely a vállalatok működését, stratégiáját és üzleti modelljét a digitális technológiák bevezetésével (folyamat automatizáció, adatalapú döntéshozatal, digitális platformok) alapvetően megváltoztatja. Alkalmazásukkal új alapokra helyezzük azt, ahogyan vállalatunk működik és értéket teremt ügyfeleink számára. Célja, hogy vállalatunk még versenyképesebb, jövőállóbb és innovatívabb legyen és előre mozdítsa növekedésünket. 

Milyen elsődleges eredményeket várnak a vállalatok a digitális transzformációs törekvéseiktől?

(Forrás:Docsumo) 

Miért maradsz le, ha kimaradsz?

Mivel a digitális technológiák térhódítása mind a gazdasági életben, mind a mindennapi életünkben egyre erősebb, számos hátránnyal szembesülhet az, aki nem lép időben. Az a vállalkozás vagy egyén, aki nem vesz részt ebben az átalakulásban, tényleg lemarad, mivel a digitális transzformáció mára a versenyképesség és a fenntarthatóság alapkövetelményévé vált. 

Összeszedtük az 5 legfontosabb jelenséget, melyet a hatékony digitalizáció hiánya okozhat. 

1. Versenyhátrány 

Azok a vállalatok, amelyek nem élnek a digitális világ nyújtotta lehetőségekkel, komoly versenyhátrányba kerülhetnek. A piaci szereplők többsége gyakran már aktívan alkalmazza a digitális megoldásokat – legyen szó automatizált gyártási folyamatokról, online ügyfélszolgálatról, vagy adatvezérelt marketingstratégiákról – mellyel gyorsabbá és hatékonyabbá válnak.  Míg a digitálisan elmaradott cégek működése a változásokhoz mérten lassú és nehézkes, ezzel visszavetve őket a piaci versenyben. 

2. Ügyfélvesztés 

A modern fogyasztók egyre inkább elvárják a gyors és kényelmes online szolgáltatásokat. Legyen szó mobilalkalmazásokról, online ügyintézésről, vagy a személyre szabott ajánlatokról, a digitális élmény meghatározó tényezővé vált az ügyfélmegtartásban és az új ügyfelek megszerzésében. Ha egy vállalat nem képes lépést tartani ezekkel az igényekkel, könnyen elveszítheti ügyfeleit a versenytársak javára. 

3. Stagnálás 

A digitális megoldások lehetővé teszik a költségek csökkentését és a működési hatékonyság növelését. Az automatizált folyamatokkal redukálható a hibák, a munkaerő költség és az időigényes feladatokat száma. Mindezek nélkül a folyamatok lassúak és nehézkesek maradnak. 

4. Rugalmatlanság 

Az innováció és a piaci növekedés szorosan a digitális transzformációval szorosan összefüggő fogalmak. A digitalizáció lehetőséget ad új üzleti modellek kialakítására, új piacok megnyitására, valamint új termékek és szolgáltatások bevezetésére. Azok a vállalatok, amelyek nem nyitnak a digitális világ felé, kevésbé képesek alkalmazkodni a gyorsan változó piaci környezethez és nem tudnak olyan mértékben növekedni, mint a digitalizáció eszközeit használó versenytársaik. 

5. Tervezés & alkalmazkodás hiánya 

A digitális eszközök lehetővé teszik az adatok gyűjtését, elemzését és felhasználását, ezzel új alapokra helyezve a döntéshozatalt. Az összegyűjtött adatokkal a vállalatok képesek előrejelzések alapján tervezni, illetve gyorsabban és pontosabban tudnak a piaci változásokra reagálni, míg azok a vállalatok, amelyek nem használják ki ezt a lehetőséget, lemaradhatnak a dinamikus piacokon történő hatékony navigálásban. 

Összegzés

A fentiek alapján jól látható tehát, hogy milyen komoly hátrányokkal járhat az, ha a ma már szinte szükségszerűnek számító digitalizációt, csupán egy lehetséges opcióként kezeljük. Azok a vállalatok, amelyek nem lépnek időben a digitalizáció útjára, nincsen megfelelő stratégiájuk és nincs nyitottságuk a digitalizáció irányába – rövid időn belül előreláthatóan komoly piaci hátrányba kerülnek majd a digitalizációval lépést tartó versenytársaikkal szemben. A kérdés tehát nem az, hogy érdemes-e digitalizálni, hanem az, hogy mikor és hogyan vágjunk bele? Blog sorozatunk következő részében az elinduláshoz adunk támpontokat és megnézzük, milyen hosszútávú előnyei vannak a digitális transzformációnak.  

Szóljon hozzá!

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Kapcsolat

Contact us

Kapcsolat

Contact us

Contact us

Kapcsolat

Kapcsolat

Contact us

Contact us

Kapcsolat